Generalforsamling 22-02-2007.

Formandsberetning for året 2006.

Så er der gået et år mere siden vi sidst holdt generalforsamling. Det er jo en tilbagevendende begivenhed som de fleste sikkert er glade for, da vi her forhåbentlig kan få et lille indtryk af hvad der kunne vente forude af arbejde, ture ud med radioen og hvad vi ellers kan finde på at tilbyde medlemmerne.
Før jeg bevæger mig ind på de ting, der efter min mening har betydet noget for klubbens arbejde, vil jeg sige tak til alle, der på en eller anden måde har bidraget til, at vi er nået så langt som vi nu er.
Vi har fået vort radiorum indrettet med antenner og PC. Efter OZ1EUO udsagn virker Antennen fortræffeligt i hvert fald på 80 m og på 30 m, det skal nok vise sig, at den også kan bruges på de andre bånd. I den forbindelse skulle der d. 1/2. have været en præsentation af klubbens log-program og en lille omtale af QSL-kort og deres behandling. Desværre faldt det sammen med en meget vigtig håndboldkamp fjernsynet, så der var kun en enkelt der kunne modstå fristelsen og mødte op.
Jeg tror, at de fleste af medlemmerne, har bemærket et par "kasser" der står i radiorummet. Det er OZ6SV har sat et PA-trin herop, så vi på et eller andet tidspunkt kan komme i luften med omkring 500-600 W. Det vil sikkert gøre, at vi kan få nogle QSO`er , som vi ellers ikke kunne regne med, at få fat i, det får vi se. Der er, så vidt mig bekendt, kun en lille ændring omkring styringen af lavpasfiltrene, så der ligger også en opgave styret af OZ6SV Svend. Jeg vil i hvert tilfælde sige Svend mange tak for denne gave og jeg kan love dig, at vi vil gøre vort til, at den bliver benyttet så meget som muligt.
Vi har fået vort nye QSL-kort, så nu er der altså ingen undskyldning for ikke at skrive et kort til den amatør der sidder "i den anden ende". OZ1EUO er godt i gang med skriveriet og jeg er ved at skrive til dem jeg, på klubbens vegne, har haft QSO med ved WM i fodbold. Endvidere er jeg i gang med at skrive til de, efterhånden mange, vi har fået fra 2m testen, også kaldet NAC testen. Så jeg ser frem til, at det vil vare et stykke tid før det er afsluttet. Vi kunne lette presset lidt, såfremt vi tog kortene med ud på stedet og så skrev dem med det samme. Det kan vi finde ud af på et senere tidspunkt. Nu jeg er ved NAC testen, er vi kommet nogenlunde i gang i det nye år. Februar testen måtte vi desværre køre hjem uden resultater på grund af fejl ved stationen. Jeg på nuværende ikke status på udviklingen, men kender jeg Svend og Nikolaj rigtig, vil det være klar til Marts testen.
Vi startede efteråret med pølser og grill ude ved Tvis Mølle. Jeg er af den opfattelse, at dette arrangement faldt i god jord hos medlemmerne, så vi er mig bekendt enige om, at det kunne vi godt gentage, så jeg tør godt allerede nu forbered jer på, at det bliver gentaget. Godt nok er vi en radioklub og skal beskæftige os med dette, men lidt social samvær er ingen skade til, næsten tværtimod. Jeg glæder mig allerede til at det bliver august.
Jeg vil ikke trætte jer mere, det meste af det der er sket i det forløbne år kender de fleste sikkert alligevel. Jeg kan dog oplyse, at vort medlemstal pr. 31-12-2006 var på 23 og forhåbentlig på samme størrelse efter 31-12-2006.
Til slut en tak til alle der på den ene eller den anden måde har hjulpet klubben i årets løb.
Husk, at blot det at aflægge et besøg i klubben er en stor opmuntring for ikke blot for bestyrelsen men for alle medlemmerne. Tak for året der er gået, jeg glæder mig ti arbejdet i det kommende år.